W Runes of Magic nie mamy do wyboru żadnej rasy, klanu, narodowości, stronnictwa czy czegoś podobnego. Na początku naszą postać określa tylko jedna z sześciu (twórcy zapowiadają wprowadzenie dwóch kolejnych) klas: mage -mag, warrior - wojownik, knight - rycerz, scout - łowca, rogue - łotr oraz priest - kapłan. Wydawać by się mogło, że postacie nie będą zbytnio różnić się od siebie, jednak tu przychodzi nam z pomocą 'dwuklasowość'. Otóż po osiągnięciu 10 poziomu po dotarcia do miasta Varanas mamy możliwość wyboru drugiej klasy z pozostałych pięciu. W ten sposób możliwych jest do stworzenia 30 różnych kombinacji.
Klasy zamieniamy w swoim domku (o którym zapewne napiszę w przyszłości), przestawiając wybraną jako główną a drugą jako uzupełniającą.
Każda klasa ma umiejętności podzielone na ogólne i specyficzne. Tych ogólnych możemy używać mając daną klasę jako uzupełniającą, a specyficznych tylko kiedy jest ustawiona jako główna. Nie jestem przy tym pewien, czy istnieją umiejętności dostępne tylko wtedy gdy dana klasa została wybrana jako pierwsza. Na pewno jednak druga klasa nie może mieć wyższego poziomu niż pierwsza, niemożliwa jest także jej zmiana na inną. Oprócz umiejętności ogólnych klasy wspomagającej uzyskujemy także bonus w postaci 10% jej statystyk. No i oczywiście możliwość dwóch w jednym stylów gry :)
Przy zmianie klasy musimy pamiętać o tym, że efektywny poziom pierwszej klasy zostaje obniżony do poziomu drugiej. Przykładowo postać której pierwszą klasą jest wojownik na 17 poziomie, a drugą mag na 4, po zamianie będzie magiem 4 poziomu z uzupełniającą klasą wojownika również na 4 poziomie. Wiąże się z tym m.in. nie możność korzystania z umiejętności ogólnych pierwszej klasy wyższych niż poziom drugiej klasy (zostają one ograniczone do 'efektywnego poziomu').
Klasy mają osobny licznik doświadczenia i punktów talentu, osobny death dept oraz ustawienia hotbara. Wspólny pozostaje ekwipunek i questy, co umożliwia np. realizację zadań jedną klasą a zaliczanie ich - i odbieranie nagrody :) - drugą.
Warto nie zwlekać zbyt długo z wyborem drugiej klasy, gdyż w ten sposób blokujemy sobie dostęp do części questów, które się po prostu nie pojawiają. Dodatkowo przy niewielkiej różnicy klas mamy mniejszy problem z niedopasowaniem ekwipunku przeznaczonego do używania od określonego poziomu. Teraz łatwo mi to pisać, chociaż sam zdecydowałem się w końcu na drugą klasę dopiero na 18 poziomie :)
Każdy zapewne ma swoją taktykę 'zarządzania' klasami i ich levelowania. Ja staram się, aby levelowały w miarę równo, przełączając je co kilka poziomów. Gram także - przynajmniej na razie - w ten sposób, że każdą klasą eksploruję inne krainy. Podstawową krainy podstawowe :) czyli Howling Moutains, Silverspring itd. natomiast klasą dodatkową Sascilia Steppes (zwaną pieszczotliwie krainą koziołków), a teraz Dragonfang Ridge. Chociaż nie było tak od początku: zaraz po zmianie klasy załatwiłem najpierw nowe zadania w Howling Moutains, nie mając pojęcia jak dostać się do Sascilia Steppes (okazało się, że możliwość przeniesienia pojawia się jako ogólna umiejętność postaci co trzeba było przypadkiem znaleźć). Przez to początki w Sascilia Steppes były trochę nudne, gdyż kraina ta zawiera zadania od pierwszego poziomu. Na szczęście po kilku wieczorach wszystko odrobiłem i wyszedłem na prostą :)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz